משתלות עצי פרי הדר

ישנם סוגים רבים ושונים של עצי הדר, אך רוב משתלות עצי הדר מתמקדות רק בכמה מהם. הם עשויים לכלול: תפוז סאטסומה, תפוז מנדרינה, לימון, ליים ואשכולית.

 

 

מה חשוב בשתילת עצי הדר

עצי הדר הם אחד מסוגי הצמחים הפופולריים יותר בשימוש בנוף. עצים אלה זקוקים לטיפול ותשומת לב ספציפיים כדי לגדול בריא ולהניב פירות טובים.

הגורם החשוב ביותר בעת שתילת עצי הדר הוא סוג הקרקע. זה ייתן לעץ שלכם את הסיכוי הטוב ביותר לצמיחה. האדמה צריכה להיות בעלת pH גבוה באדמה עם הרבה חומר אורגני, כמו גם סידן ומגנזיום כדי לעזור בהתפתחות השורשים. עצי הדר אינם מסתדרים טוב עם טמפרטורות קיצוניות או שינויי מצב אקלים, לכן כדאי גם לוודא שהם נמצאים במיקום מוגן כמו חממה או מתחת לתליה.

 

 

משתלת עצי פרי הדר

משתלות עצי פרי הדר הן מקום המתמחה בריבוי וגידול עצי הדר. משתלות אלו אחראיות לרוב על ריבוי סוגים רבים של עצי הדר, והן גם מטפחות צמחים שניתן להשתמש בהם להפקת פירות או מוצרים אחרים.

תהליך גידול עץ הדר חדש מתחיל בשתילים הגדלים בחממות או מופצים מייחורים מעצים מבוגרים. יש להשקות שתילים אלה לעתים קרובות כדי להבטיח את צמיחתם ורק כאשר הם בני ארבע ניתן להשתיל אותם באדמה חמה יותר במשתלה בעלת רישיון מסחרי.

פרק הזמן בין שתילת עץ הדר ועד לקצירתו עשוי להשתנות בהתאם לסוג, אך בדרך כלל לוקח כחמש שנים עד שהצמח מתחיל לשאת פרי, אם כי תהליך זה עשוי להיות מואץ עם שימוש בכימיקלים מסוימים.

 

 

משתלות עצי פרי הדר

משתלות הדר נמצאות בחלקים רבים ושונים של העולם, אך רובן ממוקמות בישראל. ישראל היא אחת היצרניות המובילות בעולם פרי ההדר ולכן יש לה גם מספר רב של משתלות עצי פרי הדר כדי לענות על דרישה זו. צמחי משתלה משמשים הן לתוצרת מסחרית והן לעצי פרי אישיים.

צמחים פולשים שפקדו עצי פרי הדר מאלצים חלק מהחקלאים להשתמש בטכניקות חדשות כגון ריסוסים כימיים או שתילת מינים לא מקומיים העמידים בפני מזיקים טוב יותר מאשר עמיתיהם המקומיים כמו עצי לימון וליד או עצי אקליפטוס על מנת לשמור על רווחיות החוות שלהם. שיטות מסורתיות יותר כוללות פיתוח חומרי הדברה חדשים, גידול זנים חדשים בעלי עמידות מוגברת להתקפה ושיפור שיטות חקלאיות כך שיפחיתו את הרגישות.

 

 

אנו ב- ‘ירוק עתיק’ נחשבים למשתלת עצי פרי הדר המתמחה בתחום. אצלנו תוכלו למצוא מידע ועצים של פרי הדר שונים לשתילה באזורים בעלי תנאים מתאימים.

 

 

מעוניינים בסיור במשתלות עצי פרי הדר?

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון, לשלוח הודעה או להגיע לבקר אותנו במשתלה.