איזה עצי פרי כדאי לשתול בגינה

פירות הם מקור מצוין לתזונה וניתן לגדל אותם בגינה או על גג הבית. ישנם סוגים רבים של עצי פרי, לכן חשוב לדעת איזה מהם מתאים לאקלים ולצרכים שלכם.

 

 

איזה עצי פרי כדאי לשתול בגינה

אנשים רבים מתמודדים לא פעם עם הדילמה של איזה עצי פרי כדאי לשתול בגינה. ישנם סוגים רבים ושונים של עצי פרי הגדלים במגוון של סביבות.

עץ התפוח למשל, פופולרי מאוד וניתן לגדלו בגינה ביתית או בגג. הוא מסתדר היטב באזורים ממוזגים ומייצר תפוחים טעימים בכל ימות השנה, אם כי יש לשמור עליו ללא כפור במהלך חודשי החורף.

האגס הוא בחירה פופולרית נוספת שדורשת פחות תחזוקה מתפוחים מכיוון שאין צורך לגזום אותם כל הזמן והם מייצרים אגסים כל השנה מכיוון שהם אינם עצי פרי נשירים כמו עצי פרי פופולריים אחרים כמו עצי דובדבן, עצי משמש, אפרסק, תאנים ובננות.

 

 

עצי פרי לגינה

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא המיקום. אם יש רק גינה קטנה, אז תצטרכו לבחור את עצי הפרי שלך בזהירות.

עצי פרי לא נשירים טובים באקלים קר שכן ניתן לטפח אותם כל השנה. העץ הלא-נשיר הטוב ביותר לגינה הוא עץ תאנה מכיוון שהתאנים מייצרות פירות טעימים לאורך כל השנה.

עצי פרי לגג: אם יש לכם גג, כדאי לכם לשקול שתילת כמה מסוגי עצי הפרי כמו משמשים ואפרסקים, ששניהם מצוינים להאבקה זה את זה ויתנו יבולים טעימים בו זמנית.

עצי פרי לגינה הביתית: אם יש כמה בני משפחה שגרים בבית אחד, יהיה זה חכם לשתול שניים או שלושה סוגים שונים של עצי פרי כדי להבטיח שלכל אחד יש את המועדפים עליו.

 

 

עצי פרי לא נשירים

ישנם שני סוגים שונים של עצי פרי בכל הנוגע לדרישות הגידול שלהם, נשירים ולא נשירים. עצי פרי שאינם נשירים זקוקים ליותר טיפול מאשר נשירים כי הם זקוקים להרבה יותר מים, ליותר אור שמש ורגישים לנזקי הכפור.

לעצי פרי נשירים אורך חיים קצר יותר מאלה שאינם נשירים. עצים לא נשירים כמו אפרסק וזית יכולים לעמוד בכפור זמן רב יותר מאשר עצים נשירים כמו עץ תפוח ודובדבן.

צמחים שאינם נשירים יכולים לקבל שמש ישירה לאורך כל היום והם גם יוצרים צמחי פנים טובים יותר, מכיוון שהעלים שלהם אינם נושרים, כפי שעושים צמחים נשירים בסתיו או בחורף.

 

 

אצלנו ב- ‘ירוק עתיק’ תוכלו ללמוד איזה עצי פרי כדאי לשתול בגינה, בהתאם לגודל ותנאי הגינה שלכם. אצלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של עצי פרי לגג, עצי פרי לגינה גדולה ועצי פרי לגינה ביתית.

 

 

רוצים ללמוד איזה עצי פרי כדאי לשתול בגינה שלכם?

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון, לשלוח הודעה או להגיע לבקר אותנו במשתלה.